Jdi na obsah Jdi na menu
 


Rehabilitační cviky na bederní páteř

Cviky na bederní páteř vleže

 

ls21.gifVleže na zádech pokrčte kolena, krční a bederní páteř přitlačujte k podložce.

 

 

 

 

ls22.gif

Kolena nechte pokr­čená a mírně roztáhněte nohy od sebe. Zvolna přetáčejte kolena na jednu stranu a současně hlavu na druhou stranu.

 

 

 

 

 

 

ls24.gif

Vleže na zádech s pokrčenými koleny předpažte a nadechněte se. Při výdechu postupně zvedejte hlavu, ramena a lopatky od podložky. Pomalu pokládejte zpět a uvolněte se.

 

 

 

 

 

 

ls25.gif

Pokrčené nohy mírně roznožte. S nádechem postupně zvedejte pánev a hrudní páteř do výše lopatek s výdechem se vracejte zpět a bederní páteř přitiskněte k podložce.

 

 

 

ls26.gif

Skrčte kolena nad břichem a uchopte je rukama. Hlava zůstává na podložce. Při nádechu tlačte kolena do dlaní, při výdechu se uvolněte a přitáhněte kolena k hrudníku.

 

 

 

 

ls27.gif

Vleže na břiše vzpažte, hlavu opřete o čelo. Vytahujte co nejdále střídavě pravou ruku  a levou nohu.

 

 

 

 

 

Bederní páteř vkleče

 

ls11.gif

Natažené paže opřete o podložku asi 30-50 cm vysokou a zpevněte břišní a hýžďové svaly. Střídavě co nejvíce vyhrbujte a prohýbejte bederní páteř.

 

 

 

 

 

 

 

ls12.gif

V téže poloze vychylujte vždy na stejnou stranu hlavu o horní polovinu trupu a současně pánev a nohy. Soustřeďte se, aby pohyb probíhal pouze v bederní páteři. Neprohýbejte se v kříži. Provádějte střídavě na jednu a na druhou stranu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ls13.gif

Jednu paži zvedněte co nejvíce stranou a podívejte se za ní. Zvednutou paží několi­krát zapružte (neprovádějte však švih). Opakujte 3-5x na jednu stranu a pak opět 3-5x na druhou stranu.

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

cviky

(milada moskova, 22. 4. 2012 9:09)

prosím touto cestou o cviky na diag.kyfotizace c5-6 cítím tlak do krku levé strany a bolesti hlavy.Předem děkuji

Re: cviky

(Oliv, 8. 9. 2012 23:09)

Napište na mail vse.pro.telo@seznam.cz

 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA